Vijf tips om gezonder thuis te werken!

#1 Wat je ziet is wat je eet. Plaats dus een goed gevulde fruitmand in je zicht. Hetzelfde geld voor groenten. Zet een bakje met rauwkost op je bureau zodat je er (on)bewust van gaat snacken.

#2 Hetzelfde geldt natuurlijk voor de producten die je eigenlijk minder vaak wilt eten. Zorg dat die die niet in zicht zijn en/of dat je er moeite voor moet doen om ze te pakken. Zet ze achterin in de koelkast of opbergkast zodat je ze niet meteen ziet als je die opent.

Of…koop ze helemaal niet. Hoe meer barrières des te minder je ervan gaat eten of drinken.

#3 Drink 1,5 liter water. Koop een fles die je mooi vind van 0,5L en zet hem op je bureau. Doe er drie elastiekjes omheen. Elke keer als je hem op hebt gedronken haal je er één af.

#4 Neem momentjes voor jezelf. Elke keer als je je water fles bijvult neem je een één tot vijf minuutjes voor jezelf. Luister je favoriete liedje, doe een ademhalingsoefening, of een ‘movement break’ voordat je weer in je stoel voor je scherm gaat zitten.

#5 Zorg dat je genoeg beweegt door de dag heen. Als je voornamelijk achter de computer werkt dan geldt vaak dat hoe harder je werkt des te minder je beweegt. Daar wil je juist wat tegenover zetten door ‘movement breaks’ in te plannen. Sta even op, wandel een stukje, doe een stretch, of iets anders actiefs voordat je weer gaat zitten.

Info

Gepost: 25-mrt
Door Nurdin Pattipilohy

VG Mag Recent

Naar VG mag